į pradžią turinys susisiekite  
 lt  |  ru 
NAUJIENOS
VSPC vyko fraktalų ir mandalų piešimo užsiėmimai

Visagino socialinių paslaugų centro Paramos šeimai skyriaus atvejo vadybininkė Jurga Miškinytė rugpjūčio ir rugsėjo mėnesiais organizavo fraktalų ir mandalų piešimo užsiėmimus šeimoms, kurioms taikoma atvejo vadyba bei teikiamos socialinės paslaugos.

Užsiėmimų tikslas – naudojant fraktalų ir mandalų metodiką padėti šeimoms geriau pažinti save, savo gebėjimus, įveikti įtampą, susikaupti, nusiraminti.

Užsiėmimų dalyviai buvo supažindinti su fraktalo bei mandalos sąvokomis, jų  piešimo metodikomis, suteikta informacija apie fraktalų ir mandalų piešimo naudą žmogui, patys juos piešė.

Fraktalo piešinį sudaro spontaniškai nupieštos linijos ir įvairių dydžių bei formų ploteliai, kurie nuspalvinami spalvotais pieštukais. Metodas gimė Rusijoje, jo autoriai T. Z. Polujachtova ir A. E. Komovas pavadino jį žmogaus būsenos analitinės diagnostikos, prognozės ir korekcijos fraktaliniu metodu. Terminas „fraktalas“ kilęs iš lotyniško žodžio fractus, tai reiškia „sudarytas iš dalių“.

Piešdamas fraktalą, žmogus pasineria į būseną, prilygstančią meditacijai. Piešimas padeda suprasti, kodėl gyvenime vyksta tam tikri įvykiai ir kaip pakeisti jų eigą. Laikantis metodo reikalavimų, galima keisti savo vidinę būseną, santykius su kitais žmonėmis (santykių fraktalai) ir įgyvendinti troškimus (norų fraktalai). Žmonės, piešiantys fraktalus, tampa kūrybiškesni, ramesni, o sergantys daug greičiau pasveiksta. Mandalų piešimas – tai kūrybinis, terapinis užsiėmimas, kuriam nebūtina turėti piešimo įgūdžių.

Užsiėmimuose dalyvavo mamos ir vaikai. Vienas užsiėmimas buvo skirtas fraktalų piešimui, o kitas – mandalų. Pirmame užsiėmime, kuris vyko rugpjūčio mėnesį, buvo jaučiamas dalyvių nerimas, kad ne visi turi gerus piešimo gebėjimus, jau seniai kažką yra piešę. Tačiau patikinus, kad šiuos piešinius galima piešti „visiškai nedraugaujant su piešimu ir daile“ ir parodžius, kaip tai yra daroma, dalyviai piešė su gera nuotaika ir stebėjosi savo gebėjimais, intuityviai nupiešta fraktalo forma bei parinktomis spalvomis. 

Antrame užsiėmime, vykusiame rugsėjo mėnesį, kūrėme ir spalvinome mandalas. Dabar yra daugybė knygų, bei internetinių puslapių, kuriuose jau yra nupieštos mandalos, todėl jas belieka tik nuspalvinti. Bet užsiėmimo tikslas buvo patiems sukurti mandalą ir ją nuspalvinti. Taip dalyviai galėjo išreikšti save, pasirinkti norimas formas ir motyvus, kuriuos norėjo pavaizduoti savo mandaloje.

Šie užsiėmimai parodė šeimoms, kad tėvai ir vaikai gali namuose turėti puikų užsiėmimą kartu – piešti.

Jei šeimoje fraktalus piešia vaikai ir suaugusieji, jų santykiai labai pasitaiso. Vaikai pradeda geriau mokytis, pagerėja jų atmintis ir sugebėjimas susikaupti.  Šis metodas gali būti taikomas ir siekiant geresnio mikroklimato darbo kolektyve.