Intervizija – įrankis profesiniam ir asmeniniam tobulėjimui


Siekiant, kad socialinis darbas būtų efektyvus, nuolat reikalingas mokymasis, savo darbo įvertinimas bei refleksija. Tam ypač tinka intervizija. Visagino socialinių paslaugų centro (VSPC) Paramos šeimai skyriaus socialinė darbuotoja darbui su šeima Anastasija Makejeva vieną kartą per ketvirtį 2024 m. organizavo intervizijas Paramos šeimai skyriaus socialiniams darbuotojams.

Intervizijos metu socialiniai darbuotojai dalijosi darbo patirtimi, buvo siejami teoriniai bei praktiniai darbo aspektai, bandoma ieškoti būdų profesiniams sunkumams išspręsti, aptariami galimi tikslai ir galimybės. Kiekvienas grupės narys galėjo išsakyti savo nuomonę šiais klausimais bei pasidalinti savo įspūdžiais (mintimis, jausmais), susijusiais su diskutuojama tema.

Intervizijų metu socialiniai darbuotojai tobulėjo ir asmeniškai, ir profesinėje srityje. Buvo nagrinėti atvejai, susiję su žalingu alkoholio vartojimu, agresija, prievarta, smurtu, patyčiomis, bendradarbiavimo su kitais specialistais trūkumu. Intervizijų metu specialistai galėjo tobulinti asmeninius įgūdžius, atskleisti savo profesines galimybes. Specialistams buvo sudaryta galimybė refleksiškai pažvelgti į savo darbo turinį ir procesą, lavinti savo darbinius įgūdžius, gauti grįžtamąjį ryšį apie darbo turinį ir procesą. Socialiniai darbuotojai taip pat gavo pagalbą ne tik kaip darbuotojai, bet ir kaip individualūs asmenys, turėjo erdvę išreikšti ir analizuoti savo emocijas, nepasitenkinimą, susierzinimą, kitus neigiamus reiškinius. Taip pat mokėsi geriau planuoti ir panaudoti gautas žinias ir patarimus tam tikrose darbinėse situacijose.

Intervizija yra ypač reikšmingas profesinės paramos bei mokymosi iš patirties būdas, kuris gali būti plačiai taikomas socialinio darbo praktikoje.