Intervizija socialiniame darbe yra vertingas įrankis, kai socialiniai darbuotojai susitinka ir dalinasi savo patirtimi, idėjomis ir iššūkiais. Tai padeda jiems gauti grįžtamąjį ryšį ir palaikymą iš kolegų bei tobulinti savo profesinę praktiką.
Intervizija padeda socialiniams darbuotojams:
- Toliau tobulinti savo profesinę praktiką: per diskusijas su kolegomis galima aptarti sudėtingus atvejus, iššūkius ir ieškoti naujų sprendimų. Tai padeda gerinti jų gebėjimus ir efektyvumą.
- Reflektuoti ir išmokti iš patirties: Intervizija skatina socialinius darbuotojus apmąstyti savo veiksmus ir priimtus sprendimus bei išsiaiškinti, kokios buvo pasekmės. Tai leidžia jiems tobulinti savo darbą ir būti efektyvesniems.
- Gauti emocinę paramą ir palaikymą: Socialinis darbas emocionaliai išsekina ir kelia stresą. Intervizija suteikia galimybę pasidalinti sunkumais, išgyvenimais ir emocijomis su kolegomis, kurie įsigilina į situaciją ir gali teikti paramą.
- Kūrybiškai ieškoti sprendimų: Intervizija skatina kūrybiškumą ir naujų idėjų generavimą. Diskusijos su kolegomis gali atverti naujas perspektyvas ir padėti rasti inovatyvius sprendimus.
- Gerinti bendradarbiavimą ir komunikaciją: Intervizija skatina bendradarbiavimą tarp socialinių darbuotojų, kurie gali dalintis savo žiniomis, patirtimi ir geriausia praktika. Tai padeda stiprinti komandinį darbą ir pagerinti bendrą veiklą.
Visagino socialinių paslaugų centro paramos šeimai skyriaus atvejo vadybininkė, socialinio darbo ekspertė Asta Karosienė 2023 m. organizavo keturias intervizijas centro vyriausiems socialiniams darbuotojams ir socialiniams darbuotojams.
Intervizija – įrankis profesiniam ir asmeniniam tobulėjimui.
Asta Karosienė,
Visagino socialinių paslaugų centro atvejo vadybininkė,
socialinio darbo ekspertė