VSPC TEIKIAMŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS GERINIMAS


Socialinių paslaugų kokybės klausimas išlieka svarbiausias vertinant socialinių paslaugų organizavimą ir teikimą. Visagino socialinių paslaugų centre (toliau – VSPC) nuolat vykdoma, stebima ir analizuojama socialinių paslaugų kokybė. Uždaviniai, atitikti socialinių paslaugų kokybės standartus, pateisinti paslaugų gavėjų ir darbuotojų lūkesčius išlieka prioritetiniais.

VSPC darbuotojai yra pasirengę teikti kokybiškas paslaugas, nuolat tobulina profesines kompetencijas, kelia kvalifikaciją, o paslaugų gavėjai atkreipia dėmesį į paslaugų teikėjų suinteresuotumą, mandagumą, pagarbą, išvaizdą, kalbą, vertina individualų dėmesį, tikisi dėmesingo aptarnavimo, vertina ar paslauga atlikta laiku.

Nuo 2021 metų, Visagino savivaldybės tarybos 2021-04-29 sprendimu Nr.TS-81 patvirtintu Visagino savivaldybės bendrųjų ir socialinės priežiūros paslaugų kokybės kontrolės tvarkos aprašu, kasmet, Visagino socialinių paslaugų centre buvo atliekami bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros paslaugų kokybės vertinimai. Nuo 2024 m. pasikeitus teisės aktui ir Visagino savivaldybės Mero 2024-07-02 potvarkiu Nr. PV-E-285 patvirtintu teikiamų prevencinių, bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugos kokybės vertinimo Visagino savivaldybėje tvarkos aprašu, atliekami ir prevencinių paslaugų kokybės tyrimai.

Tyrimams atlikti naudojami trys klausimynai: paslaugų gavėjams, jų šeimos nariui, artimajam, suinteresuotiems asmenims, ir darbuotojams. Tyrime dalyvaujančių paslaugų gavėjų, jų šeimos narių, artimųjų, suinteresuotųjų asmenų, darbuotojų atsakymai yra anonimiški ir pateikiami tik rezultatų apibendrinimai. Apklausų rezultatai pateikiami skaičiais ir procentine išraiška. Sulyginimui naudojami ir praėjusių metų rezultatai.

Paslaugų kokybės tyrimai rodo, kad paslaugų gavėjai pasitiki paslaugas teikiančiais darbuotojais, yra mandagūs, atidūs jiems, sprendžia jų problemas operatyviai, profesionaliai ir sėkmingai. Todėl darome išvadą, kad įstaiga turi išlaikyti socialinių paslaugų kokybę, nuolat analizuoti nepasitenkinimo paslaugomis procentus, priimti sprendimus bei siekti įgyvendinti pagrindinį įstaigos tikslą – tobulinti socialinių paslaugų kokybę.

Paslaugų gavėjų artimųjų, giminaičių ar kitų suinteresuotų asmenų apklausos rezultatai parodė, kad VSPC darbuotojų kokybiškai atliktas darbas duoda labai gerų rezultatų ir pagerina jų artimųjų gyvenimo kokybę. Vienas iš svarbiausių principų – pasitikėjimas, yra sėkmingai įgyvendinamas. Respondentai pastebi, kad teikdami paslaugas darbuotojai vadovaujasi bendražmogiškomis vertybėmis, paiso etikos, reiklūs sau, turi išvystytą empatijos jausmą, yra atsakingi ir funkcijas atlieka maksimaliai gerai.

Analizuojant paslaugas teikiančių darbuotojų apklausos rezultatus matyti, kad dauguma darbuotojų jaučia pasitenkinimą darbu, motyvacija darbui taip pat yra pakankamai aukšta. Tačiau taip pat akcentuoja, kad darbo krūviai išlieka dideli, neretai jaučia stresą ir nerimą. Pastebėta, kad atsiranda vis didesnis poreikis stiprinti psichikos sveikatą. Įstaigos administracija atsižvelgia į apklausos rezultatus ir kelia darbuotojų profesines kompetencijas, organizuoja mokymus streso valdymui, mobingo prevencijos ir kt. Esant galimybėms skatina darbuotojus įvairiomis formomis, stengiasi aprūpinti kokybiškomis darbo priemonėmis, organizuoja ir vykdo intervizijas.

Paslaugų kokybė priklauso nuo daugelio veiksnių: nuo darbuotojo išsilavinimo, darbo patirties, nuolatinio mokymosi, bendražmogiškų vertybių. Socialinių paslaugų kokybės tyrimai orientuoti į socialinių  paslaugų gerinimą, todėl atliekant paslaugų kokybės vertinimus išgryninamos silpnosios ir stipriosios pusės, matomos galimybės tobulėti, konkrečių mokymų poreikis. Socialinių paslaugų įstaiga susiduria su iššūkiais, todėl kelia sau tikslus siekiant pateisinti paslaugų gavėjų lūkesčius, užtikrinti darbuotojams saugią aplinką pokyčius įstaigos kultūroje, naujų tradicijų sukūrimui, darbuotojų paaukštinimui, finansinei motyvacijai. Tai vieni iš prioritetų siekiant išlaikyti ir gerinti teikiamų paslaugų kokybę.

VSPC prevencinių, bendrųjų ir socialinės priežiūros paslaugų vertinimo rezultatus gali pasižiūrėti svetainėje www.vspc.lt  naujienų skiltyje.

 

Direktoriaus pavaduotoja socialiniams reikalams Lina Cicėnienė